Aquest repte vol donar resposta a la interrupció sobtada dels vincles educatius, a l’escletxa emocional que s’ha creat i a la qual cal donar resposta durant el proper curs.
Veure'n més
Passem a l’acció en temps de coronavirus
Generem un laboratori per experimentar i compartir solucions educatives i liderar propostes d’acció amb la comunitat educativa en època de coronavirus.
Per a fer-ho us proposem diversos reptes clau en la lluita contra les desigualtats educatives, un mapa d’iniciatives que continuarà creixent amb noves propostes: estiu enriquit, tornada a l'escola, foment de la lectura, bretxa digital, abandonament escolar...
Hi trobes a faltar algun repte educatiu clau davant la crisi de la Covid-19? Generem junts un mapa de reptes a resoldre de forma oberta i col·laborativa.
Cap organització per si mateixa pot resoldre el problema de la iniquitat educativa, però junts podem fer-ho. Participa-hi!
Iniciatives pel canvi
Aquest repte vol donar resposta a la interrupció sobtada dels vincles educatius, a l’escletxa emocional que s’ha creat i a la qual cal donar resposta durant el proper curs.
Veure'n més
Catalunya es troba entre els 8 països amb més segregació escolar de la UE, i els seus nivells pràcticament no han canviat en els últims 5 anys. L'alta segregació escolar a Catalunya és una clara amenaça per al sistema educatiu i tenim el coneixement suficient per combatre-la: és possible i urgent!
Veure'n més
En un escenari de nous confinaments, com desenvolupar un pla digital per oferir continuïtat educativa amb garanties de qualitat i equitat? Com anar més enllà de les solucions d’emergència i aprofitar el potencial tecnològic per construir una educació més resilient?
Veure'n més
Com oferim les màximes oportunitats educatives als centres més desafavorits?
Veure'n més
La crisi del covid-19 impactarà en les transicions educatives dels joves i incrementarà l'abandonament escolar. Com podem donar respostes concretes a aquest repte? Què poden fer docents, centres educatius, educadors, entitats comunitàries i de lleure o els Ajuntaments?
Veure'n més
Els períodes de desconnexió escolar tenen un important impacte en la pèrdua d’aprenentatges. Com poden les activitats de lleure ajudar a combatre aquesta pèrdua? Com podem garantir que aquestes oportunitats arribin a qui més ho necessita?
Veure'n més
És necessari activar programes i recursos de suport educatiu en xarxa per acompanyar l’alumnat més perjudicat per la crisi del Covid-19, especialment d’aquells infants i joves que es troben en situacions de major vulnerabilitat social i educativa.
Veure'n més
Com hauria de ser l’acollida als infants i famílies el curs vinent?
Veure'n més
Moltes escoles i instituts han impulsat, en els darrers anys, processos de reflexió pedagògica que han portat a un replantejament profund dels seus projectes educatius. El context excepcional que estem vivint posa de manifest la necessitat de seguir impulsant aquests processos de transformació educativa. Som-hi!
Veure'n més
Com podríem oferir espais amb referents lectors durant l’estiu a tots municipis per assegurar la comprensió lectora dels infants?
Veure'n més
La crisi provocada per la pandèmia ha posat en evidència les carències del sistema educatiu pel que fa als recursos digitals disponibles als centres educatius i a les llars més vulnerables. Això, lluny de ser quelcom anecdòtic o lateral al fet educatiu, es situa al centre de les desigualtats socia…
Veure'n més