Edcamp Tornada a l’Escola
Arrel del repte “Tornada a l’Escola” de la crida “Obrim l’Educació” de la Fundació Bofill i del webinar “Com liderar la tornada a l’escola?", un grup de...
09/09/2020 17:00h - 20:00h
Com hauria de ser l’acollida als infants i famílies el curs vinent?
Les experiències de vida han de ser la font principal sobre la que construir aprenentatges. Així, la tornada a una certa quotidianitat escolar haurà d’afrontar els reptes derivats de la crisi que estem vivint, i les seves conseqüències en els itineraris d’aprenentatge i petjades socio-emocionals. Aquesta cura haurà de ser especialment curosa, sistemàtica i empàtica a les comunitats educatives més vulnerables.
Amb previsió, caldrà plantejar estratègies i iniciatives permetin als centres desplegar accions concretes centrades en:
Com acompanyar la socialització i creació de vincles entre els companys?
Quins espais de qualitat cal oferir per a compartir i reflexionar en confiança com a comunitat educativa sobre allò viscut (dol, records, moment bonics, anècdotes, etc) ?
De quina manera podem reforçar i prioritzar l’acció tutorial com a oportunitat privilegiada per a poder acompanyar des de la proximitat?
Com Involucrar les famílies en processos de reconnexió amb la dinàmica escolar?
Com activar i reforçar els mecanismes de detecció i atenció de les NESE, especialment en aquells casos prioritaris que requereixen suport en salut mental?
Com podem personalitzar la tornada al centre a partir d’avaluacions inicials i altres mecanismes d’anivellament?.
Com estimular les auto-expectatives i autoestima de l’alumnat a partir del reforç positiu i climes d’aprenentatge vibrants i reptadors?
Com enriquir les experiències d'aprenentatge a partir d’enfocaments competencials i actius que facilitin l’adaptació al context acadèmic de forma incremental?
Aquesta tornada al centre serà la més especial fins ara, cal que l’aprofitem al màxim per a empatitzar, acompanyar, enriquir i engrescar. En la mesura la aquesta transició sigui profitosa, tots en sortirem reforçats.
Comptem amb tu per a construir aquesta tornada a partir de les teves idees, aportacions, mesures, reflexions i energia. Comparteix amb l'etiqueta #TornadaEscola .
Actes anteriors
Arrel del repte “Tornada a l’Escola” de la crida “Obrim l’Educació” de la Fundació Bofill i del webinar “Com liderar la tornada a l’escola?", un grup de...
09/09/2020 17:00h - 20:00h
Llegeix els articles relacionats
Publicacions relacionades
Reptes relacionats
En un escenari de nous confinaments, com desenvolupar un pla digital per oferir continuïtat educativa amb garanties de qualitat i equitat? Com anar més enllà de les solucions d’emergència i aprofitar el potencial tecnològic per construir una educació més resilient?
Veure'n més
Com podríem oferir espais amb referents lectors durant l’estiu a tots municipis per assegurar la comprensió lectora dels infants?
Veure'n més
Com oferim les màximes oportunitats educatives als centres més desafavorits?
Veure'n més
La crisi del covid-19 impactarà en les transicions educatives dels joves i incrementarà l'abandonament escolar. Com podem donar respostes concretes a aquest repte? Què poden fer docents, centres educatius, educadors, entitats comunitàries i de lleure o els Ajuntaments?
Veure'n més
És necessari activar programes i recursos de suport educatiu en xarxa per acompanyar l’alumnat més perjudicat per la crisi del Covid-19, especialment d’aquells infants i joves que es troben en situacions de major vulnerabilitat social i educativa.
Veure'n més
Els períodes de desconnexió escolar tenen un important impacte en la pèrdua d’aprenentatges. Com poden les activitats de lleure ajudar a combatre aquesta pèrdua? Com podem garantir que aquestes oportunitats arribin a qui més ho necessita?
Veure'n més
Catalunya es troba entre els 8 països amb més segregació escolar de la UE, i els seus nivells pràcticament no han canviat en els últims 5 anys. L'alta segregació escolar a Catalunya és una clara amenaça per al sistema educatiu i tenim el coneixement suficient per combatre-la: és possible i urgent!
Veure'n més
Moltes escoles i instituts han impulsat, en els darrers anys, processos de reflexió pedagògica que han portat a un replantejament profund dels seus projectes educatius. El context excepcional que estem vivint posa de manifest la necessitat de seguir impulsant aquests processos de transformació educativa. Som-hi!
Veure'n més