Un estiu enriquit per a tothom

Com garantim una oferta educativa de lleure enriquida per als que més ho necessiten, especialment durant l’estiu?

Els períodes de desconnexió escolar tenen un important impacte en la pèrdua d’aprenentatges que fins ara assegurava l’escola (competències, habilitats i continguts). Aquesta pèrdua no afecta per igual a tothom, sinó que impacta molt especialment als més desfavorits. Si els períodes de vacances estivals tenen un alt impacte negatiu, els impactes educatius de més de 6 mesos sense escola (física) poden ser de grans dimensions. Si no hi fem res, les conseqüències poden ser a molt elevades i a llarg termini per als més desfavorits. 

Davant d’aquest repte, un dels grans actius per reduir aquests efectes són les oportunitats de lleure organitzats per entitats, consistoris municipals o altres organitzacions de la comunitat. El món del lleure és un àmbit clau per fomentar l’equitat, promoure el benestar infantil i juvenil, i desenvolupar les competències socioemocionals. Unes oportunitats que especialment s’haurien de desenvolupar a l’estiu, però que també són presents al llarg del curs. Estem parlant de casals d’estiu, colònies, caus i esplais, però també, per exemple, d’activitats esportives. 

Una pregunta clau que nombroses organitzacions s’estan fent és: com podem incorporar un vector d’aprenentatges educatius propis de l’escola a aquestes activitats de lleure? Una pregunta altament rellevant si volem fer front a les iniquitats educatives a que ens avoca la crisi del covid-19.

Ens plantegem poder donar respostes concretes a preguntes com: Com podem enriquir activitats educatives a l’estiu ja existents? Com podem crear activitats de lleure enriquides de nou? A quin perfil d’infants i joves cal garantir aquest tipus d’activitats? Quin tipus d’aprenentatges és important garantir i com es poden incorporar a activitats de lleure? Com fem arribar aquestes activitats enriquides a les persones que ho necessiten? Quines condicions de política pública haurien de posar sobre la taula Ajuntaments, Diputacions o Departament d’Educació (recursos, logística, espais, priorització de perfils)?

Actes

Actes anteriors

Notícies

Estigues informat les noticies relacionades

Vídeos

No et perdis el contingut relacionat

Com impulsar un estiu enriquit al teu municipi? Sala 1

Com impulsar un estiu enriquit al teu municipi? Sala 2

Com impulsar un estiu enriquit al teu municipi? Sala 3

Com oferir activitats STEM que elevin expectatives i obrin nous horitzons? Amb Irene Lapuente.

Com aprofitar el context per teixir vincles i fer reforç emocional? Amb l'equip Komtü.

Com crear ponts de co-responsabilitat amb les famílies? Amb Anna Ramis.

Com motivar i involucrar a través d'estratègies dels jocs? Amb Oriol Ripoll.

Com estimular el gaudi artístic i la creativitat? Amb Roser Sanjuan.

Com generar hàbits i dinàmiques saludables per a tothom? Amb Cristina Ribes.

Com oferir espais acompanyats per fomentar l’hàbit lector? Amb Anna Juan i Fàtima Avilés.

Com situar infants i joves al centre d’un estiu enriquit? Amb Edgar Iglesias i Moisès Esteban.

Com connectar els aprenentatges de la comunitat? Amb Oriol Nicolau.

Per què un Estiu Enriquit? Amb Héctor Gardó i Joan Cuevas.

Edgar Iglesias - Com organitzem el temps educatiu d’aquest estiu en base a l’equitat?

Edgar Iglesias - Per què el temps educatiu d’estiu és més rellevant que mai?

Reptes

Reptes relacionats

Utilitzem cookies per oferir a les nostres visites una experiència transparent i còmoda a l'hora de navegar per la nostra web. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Pots canviar la configuració i obtenir més informació. Llegir més.

Acceptar