5 objectius per ser una escola digitalment competent el curs vinent

Segons el meu criteri, dins de la complexitat i dificultats de tot plegat, aquesta situació considero que a tots/es i en especial alumnes, famílies i mestres, ens està aportant una cosa molt i molt positiva, que és la competència digital. M’explico, considero que en el temps en que vivim, aquesta competència és molt i molt important, però en canvi a les escoles ens costa i busquem excuses: tenim dispositius molt obsolets, ens manca una millor connectivitat, els alumnes no tenen dispositius a casa, etc... a nivell de famílies, en el nostre cas, com que no ho necessiten pel seu dia a dia, no ho fan servir i senzillament ja no els interessa, ni els hi fan cas (tenim moltes famílies que no han fet servir mai ni un word), i a nivell d’alumnes, hem de ser conscients que aquesta competència els serà vital pel seu futur. 

1. Així doncs, crec que el nostre clar objectiu és millorar aquesta competència, i caldrà que la seguim fent servir (sempre he pensat que no es fa servir per por al desconegut, però després d’això, fins i tot hi ha gent que està descobrint que li agrada molt). 

2. Per tant, la nostra intenció quan tornem a la “nova normalitat” de l’escola, és fer alguns tallers de classroom, aplicacions, i descoberta de més programes i eines digitals de forma presencial tant per a professorat, alumnes com, i molt important, per a famílies. On entre tots/es compartim tot el que hem après i puguem descobrir més possibilitats. Aquests tallers, cada any, s’hauran d’anar repetint per a les famílies noves al centre i pel professorat que vingui.

3. El classroom i les diferents eines digitals, formaran part del nostre dia a dia, així que quan tornem seran una eina més de l’aula amb la qual treballar i experimentar. De tal manera que caldrà que ens replantegem la nostra metodologia (ara ho estem fent) i la nostra manera de treballar, tant per si estem a l’escola com si ens toca tornar a passar un període de confinament. 

4. Una altra qüestió que tenim molt present és que caldrà invertir en la compra de més dispositius per a l’escola i també en buscar un sistema de manteniment d’aquests per part d’un tècnic informàtic, per poder crear un sistema de préstec de dispositius entre el nostre alumnat. Cal fer-nos a la idea que si no volem perdre tot el que estem guanyant actualment i si volem seguir treballant d’aquesta manera, cal tenir eines suficients per a totes aquelles persones que no en tenen.

5. Per acabar, actualment estem reflexionant i buscant maneres per a gestionar, quan “tornem a la normalitat”, quin tipus d’atenció emocional i sobretot de socialització entre els alumnes haurem d’aplicar. Ja que pensem que més que la dificultat d’haver estat confinats a casa (el nostre alumnat acostuma a anar a l’escola, si fa bo va a la plaça i sinó es queden a casa), el problema més gran que tindrem és en la relació entre els iguals i la generació de conflictes que això pot portar, així que el que ens caldrà és posar molt d’èmfasi en dinàmiques de grup i molt de treball de resolució de conflictes. Per tant, estem intentant crear un “projecte d’escola mediadora”, on ensenyar als alumnes a tenir bones relacions entre companys/es i a aplicar una bona resolució de conflictes. També es valora la possibilitat de fer una o dues xerrades pel claustre amb una psicopedagoga de confiança de l’escola, per tal d’enfortir emocionalment al professorat i ajudar-lo a tenir més recursos amb l’alumnat.

Notícies

Utilitzem cookies per oferir a les nostres visites una experiència transparent i còmoda a l'hora de navegar per la nostra web. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Pots canviar la configuració i obtenir més informació. Llegir més.

Acceptar