5 mesures per fer escola durant el confinament

La situació actual, ens ha agafat desprevinguts, com a tothom. No obstant, cal dir que som un centre que hem tingut molta, moltíssima sort i que hi ha aspectes que havíem començat com a escola que ens han ajudat moltíssim a poder portar millor aquesta situació.


1. Per començar, dir que a final de curs de l’any passat, vam decidir comprar el domini de l’escola @rocafonda.cat. La nostra intenció era buscar una manera de poder-nos comunicar amb totes les famílies (la majoria no tenen correu, ni fan servir gaires eines digitals). Així doncs, al setembre vam crear un correu electrònic d’aquest domini per a tot l’alumnat, de P3 fins a 6è, amb totes les autoritzacions de les famílies

Com a claustre vam decidir que aquest primer any, només el faríem servir amb l’alumnat de 4t fins a 6è a través d’enviar mails entre mestres i alumnat, i entre alumnat del mateix nivell, al mateix temps que vam iniciar el treball del classroom, el qual ens servia per a fer recerques, treballs, ampliar continguts, fer propostes o suggeriments, etc. Com que hi havia professorat que no ho havia fet servir mai, vam buscar tot de tutorials, aplicacions, etc, per tal de fer-se autoformació.

A partir de la primera setmana de confinament, no vam haver de pensar gaire, ja que vam crear classrooms per a tots els nivells, de P3 fins a 6è, on a través d’aquesta aplicació enviem les tasques als alumnes i ells ens poden fer consultes o retorns. Cal dir que les primeres setmanes, tant professorat com famílies, han necessitat acompanyament i suport per a poder utilitzar les eines que tenien al seu abast i tutorials per saber com usar el classroom

 

2. Una de les dificultats que hem tingut ha estat la manca de dispositius i connectivitat. Tot i que totes les famílies tenen mòbil i a partir d’aquest han pogut entrar al classroom, aquest sistema dificulta molt el treball dels alumnes i no considerem que sigui l’idoni. És per això i, per la tardança dels dispositius del Departament, estem a 29 d’abril i encara no n’ha arribat cap, que vam prendre la decisió de fer un qüestionari i trucar a totes les famílies per a saber de quins dispositius comptaven i quin tipus de connectivitat tenien. Així doncs, la Directora va anar a buscar les tablets de l’escola (48) i les va anar a portar casa per casa dels alumnes (una per família) que no tenien cap altre dispositiu que el mòbil del pare o mare. Respecte la connectivitat, hem estat insistint molt a les famílies, sobretot a les que viuen al mateix bloc de pisos, que obrin el wifi durant unes hores del dia per tal de que els alumnes s’hi puguin connectar. També hem fet molta campanya entre l’associació de veïns del barri i a les xarxes socials de l’escola. Aquesta setmana, l’Ajuntament ha repartit 15 connectivitats MIFI a famílies de la nostra escola i, ens han comentat que la setmana que ve el Departament repartirà dispositius amb connectivitat a les nostres famílies. Actualment, també estem gestionant la compra de packs de material bàsic fungible per a fer-los arribar a tots els alumnes del centre a través de l’empresa que ens gestiona el material al centre.

 

3. Per altra banda, un tema que valorem molt i ens ha anat molt bé ha estat muntar un sistema d’acompanyament intens a l’alumnat més vulnerable del centre. Així, tots els mestres que no són tutors/es fan d’acompanyants de 5 o 8 alumnes de l’escola, a qui truquen constantment, parlen amb la família i el nen/a, s’interessen per com estan vivint la situació, solucionen dubtes, fan seguiment del treball que se’ls demana, etc. Com que teníem més necessitats, també ens vam posar en contacte amb el centre cívic del barri i vam exposar aquesta necessitat, de tal manera que es van oferir uns quants acompanyants voluntaris (aquests acompanyen un infant cadascú), per fer aquest mateix seguiment i vincle.

 

4. Un altre aspecte que ens ha anat molt bé per adaptar-nos a aquesta situació és  la gestió i la comunicació amb les famílies. Al setembre vam instaurar l’aplicació TPVescola per a fer pagaments de diferents activitats del centre, però amb ella també fem comunicats oficials a les famílies, al igual que també publiquem el màxim d’informació, sigui de propostes d’activitats, aplicacions, etc a totes les nostres xarxes socials. A més a més, des de fa 3 anys vam començar a tenir el delegat/a d’aula entre les famílies, els quals, cada classe té un grups de whatsapp on hi són la majoria de famílies. D’entrada, per les comunicacions, la directora avisava a la presidenta de l’AFA, la qual traslladava la informació als delegats d’aula i aquests a la resta de famílies. No obstant, des de que estem en aquesta situació, la directora ha donat el seu telèfon als delegats/es d’aula per si tenen algun problema i, cada cert temps la Directora els envia un missatge per saber si estan bé les famílies de cada aula. Cal dir que el confinament també ens ha ajudat a tenir temps per actualitzar la web de l’escola, on hi ha tota la informació de qui som i com treballem, a part de publicar informacions d’interès del moment que estem vivint.

 

5. Finalment, una qüestió a destacar en la nostra adaptació a aquesta situació, va ser que des de la primera setmana ja es va fer un horari de treball per a tot el claustre, de tal manera que tots ens hem pogut organitzar i hem estat fent reflexions i debats sobre la línia metodològica que tenim a l’escola i la que voldríem fer, també s’han tractat altres aspectes de la situació que estem vivint i de com gestionar els diferents aspectes que han anat sorgint. Cal dir que aquest horari, a partir del 14 d’abril s’ha modificat, ja que es necessitava més hores d’atenció a l’alumnat (tenim establert que cada setmana, com a mínim, ens hem de comunicar amb totes les famílies per telèfon i fer meets 2 cops la setmana amb cada alumne per tal de poder fer un bon acompanyament, a part de que els tutors/es tenen 1 hora la setmana on els alumnes que ho desitgin també poden fer un meet de tutoria individual. De tot plegat se’n fa un registre que ens serveix per anar fent una radiografia de com estan les famílies del centre.

Notícies

Utilitzem cookies per oferir a les nostres visites una experiència transparent i còmoda a l'hora de navegar per la nostra web. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Pots canviar la configuració i obtenir més informació. Llegir més.

Acceptar